Om Ståstedsanalysen
Ståstedsanalysen er et refleksjons- og prosessverktøy og et hjelpemiddel til bruk ved gjennomføring av skolebasert vurdering. Verktøyet kan også brukes i analyse for å identifisere behov for kompetanseutvikling, for eksempel i desentralisert ordning.
Det er skoleleders ansvar å initiere og legge til rette for lærende prosesser i arbeidet med Ståstedsanalysen.
Målet er å skape en felles refleksjon over skolens praksis og prioritere hvilke områder skolen skal arbeide videre med. Det betyr at personalet skal delta i drøfting og vurdering i alle faser av Ståstedsanalysen. Elevene kan også involveres der det er naturlig.
Når skoleleder er kommet til det punktet i prosessen der det naturlig å dele analyserapporten med skoleeier, kan skoleleder bruke funksjonen «Ferdigstill ståstedsanalysen». Da vil skoleeier få tilgang til rapporten med skolens kommentarer og vurderinger. Det går an å oppheve delingen.
Skoleår 2021 - 2022
Dere kan opprette flere ståstedsanalyser per skoleår.
Navn | Opprettet | Sist endret | Status | |
---|---|---|---|---|
Ståstedsanalyse PP-kontor 1 2022 | 05.05.2022 | 11.05.2022 | Under arbeid |
Arkiv tidligere skoleår
Oversikten viser analyserapporter hvor alle faser inngår. Tilgang til egenvurderinger fra Ståstedsanalyser opprettet før 2021 finner du inne i verktøyet under Fase 2 og Resultat egenvurdering.
Navn | Opprettet | Sist endret | Status | |
---|---|---|---|---|